Huiswerk les 4:

Water categorie - Ocean Breath 4:4

  • Adem in en uit door je neus vanuit je buik.
  • Adem vier tellen in,
  • Adem vier tellen uit in combinatie met het geven van lichte druk op de keel. Alsof je HA wilt zeggen. Of het gevoel wanneer je een raam of spiegel wilt bevochtigen met je adem.
  • Terwijl je dit doet adem je uit door je neus.
  • Doe dit 20 keer.
  • Daarna observeer je de uitwerking.

Met deze ademoefening beïnvloedt je positief de werking van de Nervus Vagus.

 

Whisky adembeweging - 4:4:6:2

    Adem in en uit door elke keer je rechter- of linker neusgat.

    • Houd de duim tegen je rechter neusgat en de ringvinger tegen het linker neusgat.
    • Op een inademing open je het rechter neusgat en adem je vier tellen in.
    • Dan knijp je beide neusgaten dicht en houd je beide neusgaten vier tellen dicht en je adem vast.
    • Dan open je het linker neusgat en adem je zes tellen uit door links.
    • Dan knijp je beide neusgaten dicht en houd je de adem twee tellen vast.
    • Dan adem je vier tellen in door links.
    • Houdt de adem vier tellen vast door beide neusgaten dicht te knijpen.
    • Dan adem je zes tellen uit door rechts, en
    • Knijp je beide neusgaten dicht en houd je de adem twee tellen vast.
    • Doe tien rondes.
    • Daarna observeer je de uitwerking.